24 Mayıs 2009 Pazar

MARKALAR ARAŞTIRMASI

Nielsen’ in her yıl geleneksel olarak yaptıgı arastırmaya göre Türkiye de ki insanların aklına ilk gelen marka büyük bir farkla Arçelik olmuş. Arçelik ayrıca kişilerin kendine en yakın hissettigi marka olmayı da başarmış. Arçelik’ i sırasıyla Ülker, Adidas ve Nike takip etmekte. Arçelik’ in bu önemli değil gibi görünen fakat aslında bir çok şeyi açıklayan bu başarısının altında elbette doğru bir pazarlama stratejisi yatmakta. Çoğu kişiye göre sempatik, ama bi kısma göre de itici gelen sevimli robotumuz Çelik le başlayan tüketiciye şirin görunme çabaları, başarıya ulaşmış durumda anlaşılan. Kategorilerinde lider olan diğer firmalar ise aşağıda sıralanmakta:

Akaryakıt: Shell
Banka: Akbank
Bilgisayar: Casper
Cep Telefonu: Nokia
Gazete: Hürriyet
Jean: Mavi Jeans
Rakı: Yeni Rakı
Spor Ayakkabı: Adidas
Süpermarket: Migros

Bu kategorilerde fazla sürpriz olmadıgını söylemekle beraber Casper’ ın takdire şayan başarısını göz ardı etmemekte fayda var. Tanınan çok güçlü rakiplerine rağmen özellikle masaüstü bilgisayarlarda yaptığı kampanyalarla tüketicinin gözüne girmeyi başarmış durumda Casper. Dizüstü bilgisayarların kullanım kolaylığına ve kolay taşınabilirliğine rağmen özellikle oyun oynamayı felsefe haline getirmiş benim gibi insanlar için Casper ‘ın masaüstü bilgisayarları gerçekten biçilmiş bir kaftan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder